vineri, 27 septembrie 2013

Durere

Uneori trebuie să facem curat.
Sau de cele mai multe ori.
Amintirile se adună,
Mintea se umple,
Inima suspină,
Şi nu ai cum să mergi mai departe...
Azi e ziua de curăţenie...
Poate ai dreptate,
Am strâns prea multe,
Prea multe iluzii zac aruncate
Pe foi,
În minte,
În inimi frânte...
Hai să începem cu începutul.
Întâi,
Iau tot ce e material,
Iau toate foile,
Pe care am scris urme de tine,
Şi care sunt martore
La fiecare clipă din mintea şi inima mea,
Căci lor le-am povestit tot,
Scriind...
Apoi iau toată muzica,
Toate piesele pe care le-am ascultat pe "repeat",
Şi care îmi aduc aminte de toate momentele,
Şi apoi iau toate imaginile cu noi,
Reale sau fictive,
Şi apoi îmi smulg din minte,
Din inimă,
Din gânduri,
Prezenţa ta şi orice urmă de tine
În mine.
Şi când le voi fi strâns pe toate,
Când le voi fi adunat,
Le voi rupe,
Pe cele care pot fi rupte.
Pe urmă le voi arunca pe toate într-un sac mare,
Negru,
Care acoperă toate urmele,
Care te acoperă pe tine,
Care te ascunde,
Îţi ascunde înfăţişarea şi caracterul
De inima mea.
Şi sacul va fi negru,
Şi nu te voi mai putea vedea,
Nu voi mai putea să văd nicio urmă de tine,
Care m-ar face să mă răzgândesc,
Şi să te vreau înapoi...
Şi voi lua sacul atât de greu,
Mă voi chinui să-l arunc într-un coş de gunoi,
Mare, mare,
Căci sacul este imens...
Şi când voi fi făcut asta,
Voi avea la mine chibrituri,
Şi îi voi da foc.
Şi focul va fi atât de mare,
Şi odată cu el,
Va arde şi interiorul meu...
Şi voi sta lângă el,
Până arde complet,
Până nu va mai rămâne nimic,
Nimic care să-mi aducă aminte de tine.
Şi atunci toate durerile vor fi uitate,
Şi eu voi putea să o iau de la capăt...
Atunci, doar atunci,
Când nu va mai fi nimic,
Absolut nimic,
Nicio foaie cu urmă de tine,
Nicio imagine,
Nicio melodie,
Nu va mai fi niciun gând,
Atunci te voi putea uita,
Şi voi începe o nouă viaţă...
...
Şi m-am întors,
După acel foc,
Şi în casă am găsit pe jos
O foaie...
Probabil mi-a căzut când închideam sacul...
Pe foaie scria
"Nimic nu va mai putea să îmi aducă aminte de tine".
Şi focul s-a stins de mult,
Şi cenuşa s-a împrăştiat în vânt,
Şi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu