miercuri, 12 februarie 2014

Eu

Astăzi am să trec peste orgoliu.
Deşi nu aveam.
Îmi spusese că nu e cazul
Să spun chiar tot,
Că ai nevoie de o pauză,
Că te înnebunesc,
Că te îngrozesc,
Că spulber orice urmă de dorinţă
De a mai vrea să vorbeşti vreodată.
Cu mine.
Dar eu trec peste orgoliu.
Căci vreau să înţelegi clar.
Nu mă ascund după vorbe
Pe care nu le înţelegi,
(Din care să reiasă dorul,
Sau orice altceva)
Din cauză că mi-e teamă de atâtea...
Nu,
Nu-mi este dor.
Dar ce-ar fi dacă mi-ar fi?
Ce-ar fi dacă îţi spun,
Adesea,
Tot ce gândesc?
O să-mi spui cum că nu procedez
Cum trebuie?
Dar cine eşti tu să-mi stabileşti mie
Priorităţi
Şi un sistem de valori
Care să coincidă cu al tău?
Eu nu vreau să am orgoliu,
Ştii câte m-ar reţine să fac şi să spun?
Şi la ce să tot ascund,
Când adevărul e doar unul?
De ce să las orgoliul
Să-şi facă locuinţă în mine,
Şi să nu fac un anumit lucru,
Pentru că ai râde de mine,
Sau ţi-aş demonstra atunci
Cât de vulnerabilă sunt
Şi câtă nevoie am de tine,
Pentru a-mi cunoaşte toate punctele slabe?
Eu prefer asta:
Să mă cunoşti cu adevărat,
Cu tot ce am,
Cu tot ce gândesc
Şi tot ce pot să-ţi ofer,
Ca şi cum aş fi goală în faţa ta,
Pentru că orgoliul ar reprezenta haina mea
Cu care m-aş acoperi
Şi sub care aş ascunde tot,
Şi care mă va face să fiu altcineva
Decât eu,
Cea cu adevărat eu.
Aşa că prefer să nu port haina asta.
Da,
Eu sunt inocentă,
Şi cred într-o lume altfel,
În care nu ne mai ascundem,
În care totul e clar,
Şi în care nu mai există loc de interpretări,
Pentru că nu-şi mai au rostul.
Şi nu,
Să nu-mi zici că dacă totul e clar
Şi bine ştiut de la început
O să dispară tot farmecul,
Căci nu va fi aşa.
Eu vorbesc de orgoliu,
Care te împiedică din a face lucruri măreţe,
Te împiedică să spui o vorbă bună,
Să dezvălui emoţie,
Să şopteşti linişti,
Doar pentru a nu-i da celuilalt sentimentul
Că îi aparţii,
Că îl doreşti,
Că vrei să-i dedici toate melodiile
Şi că vrei să-i declari vorbe
Numai de voi ştiute...
Ştiu că mi-ai zis
Că deja e prea mult,
Dar eu nu demonstrez nimic făcând asta,
Eu doar spun ce e în mine.
Şi scuză-mă dacă fiecare dintre ei
Ocupă un loc
Pentru o perioadă mai lungă
Sau o veşnicie.
E loc pentru toată lumea aici,
Lasă-mă să mă exprim
În modul meu,
Căci este trăirea mea.
Chiar dacă "nu se cade",
Nu mă interesează.
Eu nu am orgoliu,
Pentru că el limitează.
Şi eu vreau să depăşesc orice limită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu