luni, 16 decembrie 2013

Relativ

Aş fi vrut să nu se fi ajuns aici.
Nu regret nimic.
Poate doar că n-am îndrăznit mai mult,
Deşi "mai mult" ăsta poate părea
Fix atât cât trebuie.
Mi-ai spus că nu e corect,
Şi nici nu e bine.
Am fost de acord cu tine.
Dar uite,
În ultima vreme am aflat
Că a fi "corect" sau "greşit"
Sunt doar elemente relative.
În fond,
Cine stabileşte cu adevărat
Dacă a fost corect sau nu,
Sau dacă tot ce am făcut s-a dovedit a fi
O greşeală?
Poate nu crezi cea din urmă vorbă,
Aşa cum şi eu o resping.
Nu, n-a fost o greşeală.
Şi dacă n-a fost o greşeală
(O să-mi spui cum că a fost?)
Atunci de ce opusul ei este tot ceva ce
Echivalează cu "greşeală"?
Fă-mă să înţeleg.
Corect nu e,
Dar nici greşit.
Dar trebuie să fie ceva.
Nu găsi cale de mijloc,
Căci n-o s-o înţeleg.
Există?
Nu vreau să-mi spui că "este" şi atât.
Trebuie să ştiu de ce nu e bine,
În viziunea ta.
Pentru că acum ceva timp,
S-a dovedit că asta nu era o problemă.
De unde schimbarea
"E bine" / "Nu e bine"?
Eu sunt aceeaşi,
Şi dacă am fost de acord cu tine,
E pentru că nu neg ce este.
Nu a fost bine de la început,
Dar am trecut şi peste asta.
Şi oricum,
Ţi-am zis,
Valorile sunt relative.
M-aşteptam să-mi spui adevărul,
Pe care tot îl caut singură,
Şi nu-l găsesc.
Te-ai schimbat.
Ai hotărât că nu e rost de cuvinte.
E greşit să ne mai vorbim?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu