vineri, 27 decembrie 2013

Permanent

Au fost momente când
Am vrut să-mi fac unul.
Sau mai multe.
Dar niciodată n-am îndrăznit
Să-l fac să se imprime şi-n suflet,
Aşa cum era imprimat pe piele.
Şi cu toate astea,
Mi-a plăcut să imprim pe piele
Fiecare moment,
Deşi unele au ţinut atât de puţin,
Încât nu avea rost să mă mai gândesc la asta.
Doar cine merita îşi câştiga dreptul
Să-mi ocupe părţi din piele,
Pentru ca mai apoi să se găsească acolo
O perioadă lungă de timp.
Sau scurtă.
Pe tine cât crezi că te-am avut?
Şi tu mi-ai ocupat părţi din piele,
Şi uneori îţi mai schimbai locul,
Dar tot tu erai.
Ai fost un tatuaj temporar,
La fel de temporar ca şi-n viaţa mea.
Aşa cum,
După un timp va trebui să dispară tatuajul,
Aşa voi dispărea şi eu.
Sau tu vei dispărea?
Cine din a cui viaţă?
Te-am avut temporar,
Pentru că mi-a fost frică întotdeauna
De tatuajele permanente.
Deşi tatuajul de dinainte
Poate părea cu statutul ăsta,
La mine nimic nu e permanent.
Nu-mi plac promisiunile care ţin o viaţă.
Pentru că totul produce schimbări,
Chiar şi tatuajul.
Temporar.
Şi după ce am căutat,
Am încercat să mă hotărăsc,
Am găsit un tatuaj temporar
Care se potrivea,
La vremea aceea,
Cu caracterul meu.
Doar cuvântul "libertate",
Înscris pe verighetă,
Este pentru totdeauna.
Sunt nestatornică,
Nu-mi cere nimic din ce e statornic.
Eu am de şters un tatuaj temporar,
Căci a stat pe pielea mea,
Atâta timp cât am avut nevoie.
Cică.
Deşi eu învăţ foarte foarte greu,
Şi mă despart greu
De tot ce-mi place,
Zice că tatuajul temporar nu durează
Decât câteva luni
Pe pielea unde ai decis să-i oferi
O parte din tine.
Sau depinde în ce loc
Aproape
I-ai oferit căldură,
Sau speranţe,
Sau ideea unei noi schimbări.
Într-o nouă lume.
Şi încă ţin tatuajul
Şi el trebuie să dispară,
Căci nimic nu e veşnic.
Şi iartă-mă,
Dacă încă încerc
Să mă dezvăţ de tine.
Dacă încă mai am momente
Când mă uit în oglindă
Şi te văd acolo,
Pe piele,
Având modelul pe care eu l-am ales,
După îndelungi căutări cu sinele.
Ştiu, modelul mi s-a potrivit o perioadă,
Şi dacă încă nu te-am şters definitiv,
E pentru că am nevoie.
Am nevoie de timp.
Am nevoie de ceva,
Am nevoie de tine.
Am nevoie să mai stai puţin
Pe pielea mea.
Ai fost un model mult prea frumos
Pentru a te înlătura acum,
După câteva luni,
Pentru simplul fapt că eşti temporar.
O să încerc să te mai ţin puţin,
Până vei dispărea
Încetul cu încetul,
Aşa că scuză-mi stângăciile,
Şi lasă-mă să te mai admir
Încă puţin...
Încă încerc să mă dezvăţ de tine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu