duminică, 4 mai 2014

Dinadins

Îmi doresc să nu te mai văd.
Prefer să ştii adevărul.
Sunt motive şi motive,
Aşa cum se întâmplă cu toate.
Vezi, savurezi, iubeşti arzător, poate,
Şi vine momentul când totul este altfel.
Atât de diferit față de prima clipă
(Sau a doua),
Încât nu te mai atrage.
Nu, nu învinuiesc pe nimeni aici,
N-ai nicio vină,
Aşa cum nici eu nu am.
Sau tocmai,
Suntem amândoi vinovați.
Nu mai contează asta.
Am hotărât că aşa e mai bine,
Fiecare cu drumul lui.
Deşi se aseamănă,
Al meu e făcut pentru mine,
Doar pentru mine.
Tu nu mai ai loc aici,
Şi dacă stau să mă gândesc,
Nici nu ştiu,
De fapt,
Cât loc ai avut pe drumul meu,
Şi cât te-am lăsat să-mi umbli pe el.
E drept,
Şi eu am umblat pe al tău
Mai mult decât era cazul,
Dar acum s-a terminat.
Aşa cum şi tu ai realizat asta,
Şi eu am înțeles-o.
Te mai visez, uneori,
Dar vag. Şi rar.
Nu-ți mai zăresc chipul clar,
Şi uneori îmi pare că ai împrumutat chipuri
De la străinii de pe stradă,
Nici vocea nu mai e a ta.
Mintea nu mă mai ajută să te văd,
Deşi uneori mă uit la tine,
Doar la tine,
Să te privesc.
Şi eu văd prin tine.
Toate s-au scurs,
Ca nisipul din clepsidră,
Pe care,
De cele mai multe ori,
O întorc înapoi înainte ca ultimele fărâme
Să decidă soarta.
Asta mă face să nu iau decizii,
Căci unele dor al naibii de tare...
Dar, vezi tu,
Asta n-a durut.
E, pur și simplu,
Un fapt care se întâmplă.
O ştiu,
Fără ca cineva să mi-o fi zis în prealabil.
Osho spunea că nu avem nevoie de vise,
Visele reprezintă probleme nerezolvate.
Tu eşti problema mea,
Sau ai fost.
Am decis să-i pun capăt minții
Să te urmeze acolo unde tu vrei.
Nu vreau să mai fac asta.
S-a terminat,
Şi nici nu ştii cât de fericită sunt,
Deşi nimeni n-o s-o ştie.
Vreau o schimbare,
Iar schimbarea te exclude.
Vreau o viață nouă,
Şi vreau să ştii că sunt alta.
Am alte principii
Şi alte limite.
Şi alte fericiri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu