miercuri, 16 aprilie 2014

Împliniri

Cum rămâne cu răspunsurile?
Cum rămâne cu prezența,
Şi cum rămâne cu împlinirea?
Era ceva după care fugisem
Atâta amar de timp.
Visam asta,
Mâncam asta pe pâine,
Transpiram asta.
Şi dorința s-a îndeplinit.
Dorințele, de fapt.
Am vrut să plec,
Şi am vrut să fac ceva anume.
Şi teoria cuantică s-a dovedit a fi
Incredibil de reală.
Sau poate doar eu trăiesc în vis?
Mă ştii,
Cât de arzător mi-am dorit asta,
Şi cât am plâns,
Am tras de mine,
Am urât și am iubit în același timp,
Şi cu ce preț?
Ce te faci,
Atunci,
Când după lupte inimaginabile,
Primeşti ceea ce vrei?
Mâna mea nu mai vrea să scrie,
A decis să-şi ia pauză
De la tot procesul ăsta.
Interiorul fierbe,
Şi plânge,
Şi dă pe-afară,
Ca un vulcan reaprins din cenuşa dorinței...
Şi am căutat în toate părțile,
Mi-am împărțit dorințele,
Le-am lăsat să cadă,
Să calce oricine pe ele,
Să le sfărâme,
Sau să le ia,
Să le oblojească,
Să le îndeplinească.
Mi-era teamă,
Şi ah!,
Cum mă gândisem,
Pentru o clipă,
Că mă găsesc într-o intersecție,
Neştiind încotro să merg.
Şi da,
Iată-mă,
Aici,
La cotitura aia de drumuri,
Aşa cum îmi pleacă uneori şi coloana,
Când am un interior prea greu,
Şi nu-l mai poate susține.
Să aleg ce?
Îmi spusesem,
Pentru o secundă,
Înainte ca toate astea să aibă loc,
Că voi alege exact acel ceva
Unde voi primi un răspuns.
Pe urmă am uitat de acea dorință,
O declarasem pierdută,
Neconformă cu mine,
Şi cu realitatea de atunci.
Uitasem de ea,
Şi primul răspuns apăru.
Câte speranțe noi,
Şi câte suflete pierdute-n bucurie!
Şi când toate păreau să se aşeze,
Şi să urmeze acel curs,
Firesc,
O altă dorință îmi bătu la uşa sufletului,
Spunându-mi că a venit cu fericire.
Dar cu ce preț!
Cum să faci,
În ce mod,
Şi pe care parte să mai plângi,
Când dorința vieții tale
Se va fi îndeplinit
Doar cu un singur scop?
Era ca şi cum reuşisem să fac cei 9 paşi din 10,
Şi da,
Îmi dovedisem mie
Că pot ajunge acolo unde visez să ajung.
Şi unde e asta?
Ar trebui să plătesc un preț prea mare
Ca să fac şi ultimul pas.
Şi nu vreau să pun piedici,
Să dau înapoi,
Dar uneori ți-e peste măsură să mai faci ceva.
Sau asta ar fi o scuză,
Deja?
Sunt dispusă să risc,
Dar nu vreau să calc peste alte suflete
Pentru a ajunge acolo unde am şansa,
Pentru că am primit-o!
Cu ce preț trebuie să plătim anumite dorințe
Pentru a fi îndeplinite?
Sunt la o răscruce de drumuri,
Şi oricum ar fi,
Sunt alegeri de făcut.
Fiecare din ele îmi schimbă viața,
Dar în ce mod?
Îmi doream mult să am dorințe îndeplinite,
Dar nu aş fi vrut să mă trezesc
La o intersecție cu ele două.
Ar trebui să văd ansamblul,
Ceva?
Ar trebui să analizez mai mult decât o fac deja?
Ar trebui să risc,
Şi ambele duc în direcții diferite.
Oare?
Poate că trebuia mai mult
Să mă concentrez pe cum, şi în ce mod,
Puterea aia cuantică să-şi facă datoria.
Am primit ce-am vrut,
Şi tot ce-am visat e la un pas de mine,
Dar modul cum a venit
Nu e deloc o încântare.
Asta e-o provocare?
Aş vrea să cred că da.
Aş vrea să cred că dacă schimb şi modul,
Voi obține într-un anume fel.
Ar trebui să fiu recunoascătoare.
Şi sunt.
Doar că nu credeam
Că o să fie vorba de alegeri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu