joi, 23 noiembrie 2017

Capcană

Ai sufletul închis,
Deși mi-ai spus că poarta ta
Va fi mereu deschisă.
Te-am căutat,
Deunăzi,
Să-ți aștern,
La picioare,
Gânduri,
Care aduc spre tine, a tine.
Unde să te caut,
Când mi-este dor de tine,
Dar nu vreau să mă vezi?
Ai închis ușa,
Ai tras zăvorul,
Ai aruncat cheia,
Pesemne.
La sufletul tău
Grilajul era tras,
Și pânze de păianjeni
Țeseau, de zor,
Viitorul.
Știam că te găsesc plecat,
Așa mi-ai spus,
Așa a fost.
Era mult prea evident
Că n-ai fi stat locului.
Dar oare tu știi
Ce cărări se fac în urma ta,
Și ce nori ascund cărările?
Drumul anevoios,
Gândeam,
E ca s-alunge,
Rând pe rând,
Ocheade către suflet.
Curiozitatea se plătește,
Dar pân' la plată,
S-ar fi uitat,
Toți,
Încoace,
Și-ar fi găsit de cuviință,
Poate,
Să poposească,
O vreme,
Fără motiv.
Apreciez că ai pus capcane,
Și mulți se întorc din drum,
Căci cine crezi că stă
A traversa atâta drum periculos,
Pentru nimic?
Dar tu...
Tu ai plecat de tot,
Și eu stau,
Lângă sufletul tău
Cu grilajul tras.
Nu te trage înapoi,
Nu te aduce,
Nu-ți ții promisiunile făcute?
Până și praful este trist,
Acoperindu-te.
Tu oare te-ai pierdut de tine,
Sau ai făcut-o dinadins?
Căci nu știu ce să fac mai bine,
Să plec,
Să-ți spun,
Să stau aici,
Alungând pe oricine?
(Deși eu știu că sunt singura
Și nimeni nu-ți mai calcă pragul)
Am să încep să uit de noi,
Și timpului să-i dau eu timp,
L-am irosit plângând,
Demult,
Și-acum nu are niciun sens.
Și nu știu cum să fac,
Repet,
Căci alinare aș fi vrut,
Nu praf,
Păianjeni,
Și lumină gălbuie,
Ca printr-un filtru vechi,
De sticlă maro,
Unde albul nu e alb.
Să stau aici,
Te vei întoarce?
Să plec, să fug,
Tu unde ești?
Să te acopăr,
Să-ți fac curat,
Să-ți aduc eu sufletul în simțiri,
Sau să mă-ndepartez ușor,
Și să te uit pe veci,
Amin?
Tu știi că-n tot acest timp,
Nu am vorbit decât cu mine,
Că gândurile-au traversat
Orice prăpastie,
De parcă mai erau, ceilalți, curioși
Să treacă prăpăstii,
Că să ajungă într-un punct mort.
Am să rămân,
Și am să plec,
Și am să plec,
Și-am să rămân,
În fond,
Nu am crezut promisiunea.
Dar tu?
Unde îți scrii povestea,
Și ce rămâne de aici?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu